Ministerul Educației și Cercetării

Guvernul Republicii Moldova
A A A
Valentin Crudu: Banii trebuie să urmeze elevul
20/06/2012 - 12:36

Ministerul Educației a organizat, miercuri, 20 iunie curent, seminarul instructiv-metodic cu participarea directorilor Direcțiilor finanțe, ai Direcțiilor generale învățămînt, tineret și sport, ai contabililor șefi și economiști din 22 de raioane ale republicii. Agenda întrunirii a inclus subiecte privind implementarea noii metodologii de finanțare a instituțiilor de învățămînt preuniversitar, cu începere din 1 ianuarie 2013.
Valentin Crudu, directorul Direcției generale învățămînt preșcolar, primar și secundar general, a vorbit despre necesitatea aplicării noii metodologii, în scopul creării unor servicii educaționale de calitate și competitive.
Potrivit lui Crudu, domeniul educațional este obligat să suporte, în prezent, o cifră de cheltuieli absolut nejustificată, deoarece are la bază un sistem de finanțare bazat pe numărul de școli și nu în funcție de performanță sau eficiență. ”Noul mecanism de finanțare în bază de formulă per-elevprevede trecerea la finanțarea cheltuielelor pentru un elev și nu a cheltuielelor instituției școlare”, a spus Valentin Crudu.
Sursa citată a menționat că noua metodologie este accesibilă pentru fiecare manager de instituție de învățămînt, care va putea să calculeze și estimeze bugetul școlii pentru un nou an de studii. Pentru a facilita aplicarea noii formule, Ministerul Educației, cu susținerea Băncii Mondiale, va organiza mai multe formări în management financiar pentru directorii de școli și specialiștii în domeniu din toate raioanele.
Noua metodolgie de finanțare a fost pilotată în două raioane (Căușeni și Rîșcani) în anii 2009-2011. Începînd cu 1 ianuarie 2012, noua formulă a fost extinsă în municipiile Chișinău și Bălți și în alte nouă raioane: Criuleni, Cantemir, Călărași, Nisporeni, Taraclia, Ștefan Vodă, Glodeni, Leova și Sîngerei. Astfel, din 2013, finanțarea per-elev în învățămîntul preuniversitar va fi extinsă în întreaga țară.

petitii