Ministerul Educației și Cercetării

Guvernul Republicii Moldova
A A A
Rezultatele elevilor ce studiază în școli prietenoase s-au îmbunătățit cu 16%, raport UNICEF
25/10/2012 - 15:09

UNICEF și Ministerul Educației a lansat joi, 25 octombrie curent, Raportul de evaluare a Iniţiativei „Şcoala prietenoasă copilului” (ȘPC), care s-a desfășurat în Republica Moldova între anii 2007-2011. Evenimentul s-a desfășurat în incinta școlii din satul Molești, r. Ialoveni, una din cele patru școli care au implementat inițiativa școlii prietenoase copilului în Republica Moldova.

Viceministrul educației, Tatiana Potîng, a menționat că o bună parte a activităților ministerului s-au desfășurat sub sloganul ”Școală prietenoasă copilului”.

Alexandra Yuster, Reprezentantul UNICEF Moldova, a spus că faptul că rezultatele elevilor s-au îmbunătățit este meritul tuturor – al copiilor, al profesorilor, al părinților și școlii în general. Școlile prietenoase fac într-adevăr o schimbare atît pentru copii, cît și pentru obiectivele de învățământ ale Moldovei.

Raportul de evaluare a inițiativei Școala prietenoasă copilului a fost realizat în anul de studii 2010-2011 de către consultanți independenți. Autorii studiului au comparat situația dintre 4 școli care au participat la inițiativa școlii prietenoase și 4 instituții de învățământ care au funcționat în regim obișnuit.

Raportul menționează că elevii din școlile prietenoase, numite și școli experimentale, și-au îmbunătățit rezultatele la învățătură cu 16%. Aceasta deoarece pe parcursul celor 4 ani (2007-2011) elevii au studiat conform unui curriculum modernizat și adaptat cerințelor lor, profesorii au participat la instruiri privind educația centrată pe elev și au înțeles cum să-i ajute pe copii să învețe mai ușor. Totodată, cele 4 școli – din Molești, Crocmaz, Vălcineț și Șofrîncani – au fost reparate și dotate cu sisteme de încălzire și blocuri sanitare, astfel că numărul virozelor în rândul elevilor a scăzut și mai mulți copii au frecventat școala cu regularitate.

Costurile inițiativei se ridică la peste 7 milioane de lei, dintre care cea mai mare parte revine infrastructurii, investițiile pentru instruiri și curriculum cifrându-se la peste 90, 000 lei per școală. Pe lângă susținerea financiară acordată de donatorii externi, contribuția autorităților locale și a comunității a fost semnificativă.

Raportul de evaluare a inițiativei Școala prietenoasă copilului a fost elaborat la inițiativa Ministerului Educației și UNICEF de către un consultant independent din România și Centrul de Resurse pentru Drepturile Omului (CReDO) din Moldova. Datele au fost colectate în luna noiembrie 2011.

petitii