Ministerul Educației și Cercetării

Guvernul Republicii Moldova
A A A
Recomandările Evaluării Periodice Universale, discutate în cadrul Ministerului Educaţiei
16/02/2012 - 15:12

Conducerea Ministerului Educaţiei a avut o întrevedere cu Eibe Riedel, membru al Comitetului ONU pentru drepturile economice, sociale şi culturale (CESCR) şi Christian Courtis, expert în cadrul Oficiului Înaltului Comisar ONU pentru Drepturile Omului (ÎCDO).
Oficialii au discutat despre recomandările Evaluării Periodice Universale (UPR) din octombrie 2011 şi observaţiile finale ale CESCR din mai 2011.
Viceminiştrii educaţiei, Loretta Handrabura şi Tatiana Potîng, au informat oficialii că Ministerul, de comun acord cu alte autorităţi ale administraţiei publice centrale, au elaborat un plan unificat de acţiuni. Ministerul Educaţiei se regăseşte, pe mai multe componente în cadrul planului respectiv şi acţiunile prevăzute sunt deja în vizorul Ministerului Educaţiei.
Conducerea Ministerului Educaţiei a menţionat că există un mecanism eficient de colaborare a Ministerului Educaţiei cu ONG-urile sectoriale, societatea academică, beneficiarii, atît pe treapta universitară, cît şi cea preuniversitară. Ministerul Educaţiei solicită, de fiecare dată, prezenţa reprezentanţilor societăţii civile, în cadrul meselor rotunde, dezbaterilor, prezentărilor.
Ministerul Educaţiei a întreprins mai multe măsuri după evaluare şi anume: diverse campanii de informare, adresate părinţilor, profesorilor, copiilor, cu privire la drepturile economice, sociale şi culturale. Reprezentanţii Ministerului Educaţiei au informat oficialii CESCR şi ÎCDO despre mai multe programe, elaborate de Ministerul Educaţiei, ce vizează: educaţia incluzivă, pentru perioada 2012-2020; asistenţa psiho-pedagogică în şcoli, inclusiv mecanisme de implementare a acesteia; pentru copiii minorităţilor etnice au fost elaborate curriculumuri „Istoria, cultura şi tradiţiile popoarelor conlocuitoare”. A fost implementat noul curs “Decizii pentru un mod sănătos de viaţă” în instituţiile din învăţămîntul secundar profesional si mediu de specialitate din ţară, care are drept scop formarea abilităţilor în adoptarea unui stil sănătos de viaţă. De asemenea, a fost elaborat un modul nou, „Educaţia Incluzivă”, pentru colegii şi universităţi, la specialităţile cu profil pedagogic.
De asemenea oficialii CESCR şi ÎCDO au fost informaţi că violenţa fizică, munca copiilor sunt interzise prin lege în Republica Moldova. Iar atunci cînd au loc asemenea fenomene în şcoală, cei care se fac vinovaţi, sunt pedepsiţi.

petitii