Ministerul Educației și Cercetării

Guvernul Republicii Moldova
A A A
Etapa republicană a Concursului „Pedagogul anului”, ediția 2022
21/03/2022 - 10:09

Ministerul Educației și Cercetării organizează, în perioada 28 martie – 22 aprilie 2022, etapa republicană a Concursului „Pedagogul anului” pentru cele trei categorii de cadre didactice: educatori, învățători și profesori din învățământul gimnazial și liceal. La concurs vor participa 58 de cadre didactice din toată țara.

 

Conform Ordinului ministrului Educației și Cercetării Anatolie Topală nr. 165 din 14.03.2022, etapa republicană a concursului se va desfășura, în format online, în două faze. În prima fază, 28 martie – 7 aprilie 2022, membrii Comisiei vor examina dosarele participanților la concurs și vor evalua pretendenții la proba orală „Inteligența profesională”, selectând candidații care vor accede la faza a doua. La cea de-a doua fază a concursului, în perioada 8 aprilie – 22 aprilie 2022, participanții vor susține următoarele probe: „Ora publică”, „Proba de ingeniozitate ad-hoc” și tema pentru acasă – discursul „În numele viitorului”.

 

Cele mai performante cadre didactice din sistemul de învățământ general vor fi premiate la categoriile: profesor, învățător, educator. Laureaților premiului I de la fiecare nominalizare li se va acorda trofeul „Pedagogul anului” și câte un premiu bănesc în valoare de 50.000 lei. Deținătorii premiului II vor primi 25.000 lei și Diploma de onoare a Ministerului Educației și Cercetării, iar premianților locului III li se va oferi câte un premiu în valoare de 15.000 lei și Diploma de onoare a Ministerului Educației și Cercetării.

 

Obiectivele Concursului „Pedagogul anului”, organizat de Ministerul Educației și Cercetării, este sporirea prestigiului profesiei de pedagog, identificarea celor mai talentați profesori din sistemul de învățământ general, sprijinirea și încurajarea acestora. Totodată, este apreciată dezvoltarea activității creative a cadrelor didactice în vederea actualizării conținutului programelor școlare, aplicarea noilor tehnologii la organizarea procesului educațional, creșterea competențelor profesionale ale cadrelor didactice și diseminarea experienței pedagogice avansate, formarea culturii corporative a instituțiilor educaționale.

 

 

 

petitii