Ministerul Educației și Cercetării

Guvernul Republicii Moldova
A A A

CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI

CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI

(Servicii de consultanță – selectarea companiei)

 

 

Republica Moldova

Denumirea subproiectului Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor pentru Inteligența în Afaceri” (TICpIA)

Nr. MD-MOED-6542-ASF-U-01 din 24 octombrie 2022

 

Nr. Referinţă:  MD-ASEM-352264-CS-CQS

 

Titlul sarcinii: Revizuirea programelor de studii 0613.01 „Tehnologia informației” și 0613.5 „Informatică aplicată”

 

Academia de Studii Economice din Moldova în scopul implementării subproiectului Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor pentru Inteligența în Afaceri” (TICpIA) a primit subfinanțare de la Ministerul Educației și Cercetării din Republica Moldova în cadrul realizării Proiectului învățământului superior din Moldova finanțat de către Banca Mondială și intenționează să aplice o parte din surse pentru servicii de consultanță.

Subproiectul se înscrie în obiectivele Guvernului Republicii Moldova, Ministerului Educației și Cercetării al Republicii Moldova, de intervenții menite să asigure o mai bună aliniere a sistemului de învățământ superior la cerințele pieței muncii, precum și să creeze mecanisme funcționale, care să sporească șansele de angajare ale absolvenților universității pe piața muncii națională și internațională.

Domeniul Tehnologii Informaționale și Comunicații (TIC) este unul dintre domeniile de prioritate națională a Republicii Moldova, stabilită în documentele strategice și de politici naționale. Subproiectul va contribui la creșterea impactului pozitiv asupra formării inițiale a cadrelor didactice în sistemul de învățământ universitar prin intervenții strategice, ancorate în cadrul de priorități naționale și instituționale pe sectorul TIC.

Obiectivul general al subproiectului constă în consolidarea capacității Academiei de Studii Economice din Moldova (în continuare, ASEM) în învățarea bazată pe probleme conduse de afaceri pentru excelență academică în Tehnologii ale informației și comunicațiilor (TIC).

Serviciile de consultanță includ acordarea suportului în Revizuirea programelor de studii 0613.01 Tehnologia informației și 0613.5 Informatică aplicată în scopul adaptării lor la necesitățile pieței muncii, prin analiza practicilor de cooperare între mediul de afaceri și mediul academic și satisfacția angajatorilor cu privire la pregătirea tinerilor specialiști. Perioada estimativă de realizare a sarcinii – 2 luni, începutul activității – august 2024.

Termenii de referință (TOR) sunt anexați la prezenta cerere de exprimare a interesului sau pot fi găsiți pe următorul site web: https://ase.md/files/public/ToR_16.07.24.pdf

Academia de Studii Economice din Moldova invită companiile de consultanță eligibile  ("Consultanți") să își exprime interesul pentru prestarea serviciilor de revizuire a programelor de studii 0613.01 ”Tehnologia informației” și 0613.5 ”Informatică aplicată”.

Consultanții interesați vor expedia informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru prestarea Serviciilor.

Criteriile de selecție sunt:

Compania ce urmează a fi selectată trebuie:

Experiența generală a companiei:

  1. Să dețină statutul juridic de companie cu capital străin.
  2. Să dețină certificat ISO 9001:2015 ce confirmă desfășurarea activității în domeniul IT.

Experiența specifică a companiei în prestarea serviciilor similare:

  1. Echipa specializată cu expertiză profundă în domeniul Tehnologiei Informației și educație să dețină o experiență de minim 3 ani în prestarea serviciilor de instruire, training-uri, internship etc.
  2. Să dețină o experiență de minimum 3 ani în diverse proiecte de cercetare, dezvoltare, inovare.

 

Experiența profesională a echipei de experți implicați în realizarea sarcinii:

  1. Membrii echipei implicați în realizarea sarcinii trebuie să dețină studii superioare de licență și/sau master . Deținerea titlului științific de doctor în științe în domeniul TI constituie un avantaj.
  2. Managerul de proiect să posede experiență de proiectare a programelor de studii în învățământul superior la domeniul TI;
  3. Membrii echipei să dețină o experiență de activitate în domeniul: Tehnologiilor informaționale sau domenii conexe (programator, programator multimedia, dezvoltator de sоftwаrе, specialist în domeniul proiectării asistate de calculator, dezvoltator web, рrоgrаmаtor animație și jocuri ре calculator, administrator de sisteme informatice, cercetător științific, etc.), nu mai puțin de 3 ani
  4. Membrii echipei implicați în realizarea sarcinii să posede limba română (atât scrisă cât și vorbită) la nivelul C1-C2.
  5. Cunoașterea cerințelor posturilor de muncă pentru absolvenții programelor de licență 01 Tehnologia informației și 0613.5 Informatică aplicată

 

Constituie avantaje:

 

  1. Membrii echipei au publicații științifice în domeniul tehnologiilor informaționale;
  2. Experiență în evaluarea internă și/ sau externă de asigurare a calității programelor de studii superioare.
  3. Cunoașterea limbii engleze sau o altă limbă de circulație internațională la nivelul B1-B2.

 

Experții cheie nu vor fi evaluați la etapa de stabilire a Listei scurte.

Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din "Regulamentul privind achizițiile pentru debitorii IPF" iulie 2016, revizuite în noiembrie 2017 și august 2018 ("Regulamentul privind achizițiile"), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese.

Consultanții se pot asocia cu alte companii pentru a-și îmbunătăți calificările, dar ar trebui să indice clar dacă asociația este sub forma unei asocieri mixte și/sau a unui contract de subconsultanță. În cazul unei asocieri, toți partenerii din asociere vor fi răspunzători solidar pentru întregul contract, dacă sunt selectați.

Compania de consultanță va fi selectată în conformitate cu metoda de selecție – “Selecția bazată pe calificarea consultanților”, prevăzută în Regulamentul de achiziții.

 

Informații suplimentare pot fi obținute la adresa de mai jos în timpul orelor de lucru 08:00-16:30, achizitii@ase.md, str. Bănulescu-Bodoni, 61, MD-2005, orașul Chișinău, Republica Moldova.

 

Propunerile trebuie să fie expediate la adresa de mai jos (personal, sau prin poștă, sau prin fax, sau prin e-mail) până la data de 01 august 2024, ora 10.00, (ora locală a Moldovei), indicând titlul sarcinii pentru care se aplică.

 

Adresa:

MD-2005, orașul Chișinău, Republica Moldova

Str. Bănulescu Bodoni, 61, Blocul A, biroul nr.515

Serviciul Dotare-Aprovizionare

Tel. +373 (22) 40-29-20

Email: rectorat@ase.md

 

Semnătura MANAGERULUI DE PROIECT

Nume Prenume: Alexandru STRATAN