Ministerul Educației și Cercetării

Guvernul Republicii Moldova
A A A

CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI

CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI

 

Republica Moldova

Denumirea subproiectului „Centrul de Inovații în Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor IT-HUB”

 

Nr Acord subfinanțare MD-MOED- 6542-ASF-U-09 din 24.10.2022

Nr. Referinţă: MD-STATEUNI-406964-CS-INDV

Titlul sarcinii: Elaborarea programului, suportului de curs tradițional, suportului de curs digital, evaluărilor automate a cursului „Inteligență artificială”

Universitatea de Stat din Moldova în cadrul implementării subproiectului „Centrul de Inovații în Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor IT-HUB a primit subfinanțare de la Ministerul Educației și Cercetării din Republica Moldova în cadrul realizării Proiectului învățământului superior din Moldova, finanțat de către Banca Mondială și intenționează să aplice o parte din surse pentru servicii de consultanță.

Subproiectul Centrul de Inovații în Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor (ITHub), propus de Universitatea de Stat din Moldova în cadrul Proiectului „ÎNVĂȚĂMÂNTUL SUPERIOR DIN MOLDOVA” (PÎSM), Programul de Îmbunătățire a Învățământului Superior (PÎÎS) se înscrie în obiectivele Guvernului Republicii Moldova, Ministerului Educației și Cercetării, de suport suplimentar pentru pregătirea specialiștilor în domeniul ingineresc prin conlucrare mai bună instituției de învățământ superior cu cerințele pieței forței de muncă, precum şi să creeze mecanisme care să sporească șansele de angajare ale absolvenților instituțiilor de învățământ superior pe piața muncii națională și internațională.

Obiectivul general al subproiectului constă în asigurarea sustenabilității studiilor universitare, inclusiv la studiile de masterat, domeniul Tehnologi ale Informației și comunicațiilor (061), oferite de Universitatea de Stat din Moldova.

Subproiectul propus este orientat spre atingerea a următoarelor obiective specifice după cum urmează:

  1. Modernizarea procesului educațional în domeniul TIC prin actualizarea cursurilor existente și lansarea unor cursuri noi; dezvoltarea unui program nou de master, orientat către studiul și formarea specialiștilor pentru dezvoltarea tehnologiilor informaționale de analiză a datelor  în cloud;
  2. Modernizarea infrastructurii digitale universitare în corelație cu noile programe;
  3. Promovarea programelor TIC existente / noi pentru atragerea la studii, și ulterior în câmpul muncii, a unui număr mai mare de elevi / studenți; organizarea activităților de promovare; dezvoltarea platformei de promovare, inclusiv pentru urmărirea traseelor profesionale ale absolvenților.
  4. Consolidarea cooperării cu angajatorii pentru a crește capacitatea de absorbție a absolvenților programelor de piața muncii.

 

Contractarea unui consultant național/internațional include: elaborarea programului (curriculumului), suportului de curs tradițional, suportului de curs digital, evaluărilor automate a disciplinei ”Inteligență artificială” pentru programul de master ”Inteligența Artificială și Data Science”. Formatul cursului va pune accent pe formarea competențelor specifice cursului: crearea și utilizarea sistemelor specializate de inteligență artificială. Durata activității expertului – 5 luni.

Termenii de referință (TOR) sunt anexați la prezenta cerere de exprimare a interesului sau pot fi găsiți pe următorul site web: https://usm.md/?p=28648

 

Universitatea de Stat din Moldova invită experți eligibili să își exprime interesul pentru prestarea serviciilor indicate.

Consultanții interesați vor expedia informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta serviciile de elaborare a unui nou curriculum, a suportului de curs a disciplinei, organizarea suportului tradițional până la etapa prepress inclusiv, producerea suportului de curs digital, dezvoltarea băncii de itemi pentru evaluările curente și evaluarea finală în format integrabil cu platformele de management al învățării, organizarea unui seminar de instruire cu profesorii universitari pentru implementarea disciplinei.

Consultantul care urmează să fie selectat trebuie să dețină următoarele calificări:

  • studii superioare și titlu științific în domeniul matematicii, informaticii sau tehnologiilor informaționale;
  • experiență, de cel puțin 3 ani de cercetare în domeniul Inteligenței Artificiale;
  • experiență practică de cel puțin 3 ani în dezvoltarea sistemelor specializate de inteligență artificială;
  • experiență, de cel puțin 3 ani în elaborarea curriculumului, a suportului de curs, itemilor pentru evaluarea automată din domeniul informaticii sau tehnologiilor informaționale pentru învățământul superior;
  • autor de articole, studii, participări la conferințe privind problematica dezvoltării sistemelor de Inteligență artificială;
  • cunoașterea specificului formării profesorilor universitari;
  • cunoștințe excelente de comunicare în limba română sau engleză (atât scrisă cât și vorbită);
  • abilități de utilizare a platformelor de management al învățării
  • flexibilitate și abordări inovative în aplicarea strategiilor de formare/instruire;
  • abilități de lucru în echipă și gestionare a echipelor în procesul de instruire;

Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din "Regulamentul privind achizițiile pentru debitorii IPF" iulie 2016, revizuite în noiembrie 2017 și august 2018 ("Regulamentul privind achizițiile publice"), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese.

Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda "Selecția a consultanților individuali" prevăzută în Regulamentul privind achizițiile.

Informații suplimentare pot fi obținute la adresa de mai jos în timpul orelor de lucru: Birou nr. 109, Bloc Central USM,  str. Alexe Mateevici nr. 60

Cererile ar trebui să includă scrisoarea de exprimare a interesului, CV, dovada studiilor /stagiilor de instruire și formare în domeniu, sau experiența relevantă în domeniu.

Propunerile trebuie să fie expediate la adresa de mai jos (personal, sau prin poștă, sau prin fax, sau prin e-mail) până ladata de: 31.05.2024, ora 15:00, (ora locală a Republicii Moldova), indicând titlul sarcinii pentru care se aplică.

Adresa: Chișinău, str. Alexe Mateevici nr.60

Tel/fax: 022241240

E-mail: achizitii.bm@usm.md

 

 

Semnătura Managerului de proiecT

Corlat SergiU