Ministerul Educației și Cercetării

Guvernul Republicii Moldova
A A A
Bunele practici internaționale în evaluarea manualelor școlare vor fi preluate de specialiștii din țara noastră
18/12/2023 - 09:52

Evaluatorii de manuale din Republica Moldova au discutat bunele practici internaționale în evaluarea manualelor școlare în cadrul unei conferințe organizate de Ministerul Educației și Cercetării în parteneriat cu Institutul Național pentru Educație și Leadership.

 

Prezentă la conferință, secretarul de stat Galina Rusu a mulțumit evaluatorilor pentru implicarea în procesul de evaluare a manualelor și a menționat despre angajamentul și marea responsabilitate pe care mizează Ministerul Educației și Cercetării în vederea asigurării sistemului de educație din țara noastră cu materiale didactice de calitate.

 

„Manualul este un instrument indispensabil, pilonul de bază al procesului educațional. A fi evaluator de manual este un angajament important în asigurarea unui proces educațional de calitate. Iar manualele calificate drept „bune de tipar” trebuie să fie atât de bune încât să fim mândri de ele”, a spus Galina Rusu.

 

În cadrul conferinței au fost prezentate cele mai bune practici internaționale, relatate de experții din cadrul Ministerului Educației și Cercetării din România - Gabriela Hogea și Marius Avram.

 

„Deși manualul pare un simplu suport, el rămâne un reper, pentru că ne orientează  în activitatea didactică. De aceea, este important ca acesta să fie evaluat în mod asumat, să fie de o calitate corespunzătoare pe care dvs., ca și evaluatori, o puteți garanta”, a menționat Marius Avram, director al Direcției Curriculum, Evaluări și Examene din cadrul Ministerului Educației și Cercetării din România.

 

O sugestie a experților din România a fost utilizarea manualelor digitale, care pot fi proiectate în clasă. Din experiența specialiștilor români, acestea sunt foarte atractive pentru copii, pentru că implică activități multimedia - imagini, filmulețe, sarcini interactive ș.a. 

 

În cadrul aceluiași eveniment, reprezentanții Ministerului din Republica Moldova au pus în discuție principalele prevederi ale Regulamentului cu privire la selectarea și achiziționarea manualelor școlare, aprobat în 2022, astfel încât acesta să fie aplicat cât mai corect de către evaluatori. Totodată, participanții au analizat manualele școlare și prin prisma principiilor didactice, psihologice și de aplicabilitate.

 

Instruirea a avut loc în contextul demarării în perioada următoare a procesului de evaluare a manualelor.

 

În cadrul procesului de achiziție a manualelor din anul curent, Ministerul Educației și Cercetării a anunțat 67 de titluri, recepționând 64 de oferte de manuale pentru 46 de titluri. Fiecare ofertă de manual este evaluată de 3-5 evaluatori, selectați prin concurs de Consiliul Național pentru Aprobarea Manualelor. 

 

petitii