Ministerul Educației și Cercetării

Guvernul Republicii Moldova
A A A

CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI

CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI

Republica Moldova

 

Denumirea subproiectului: Centrul de Inovații în Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor (IT Hub)

Nr. Acord de subfinanțare: Nr. MD-MOED-6542-ASF-U-10 din 24 octombrie 2022

Nr. ReferinţăMD-STATEUNI-406976-CS-INDV

 

Titlul sarcinii: Elaborarea conținuturilor platformei Web și prelucrarea materialelor multimedia pentru diseminarea programului „Inteligența Artificială și Data Science”

 

Proiectul învățământului superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială, care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 - decembrie 2025.

În cadrul realizării Proiectului învățământului superior din Moldova, finanțat de către Banca Mondială, Universitatea de Stat din Moldova a obținut finanțarea pentru subproiectul ”Centrul de Inovații în Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor” (IT Hub), a semnat contractul de finanțare cu Ministerul Educației și Cercetării și intenționează să aplice o parte din surse pentru servicii de consultanță.

Subproiectul Centrul de Inovații în Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor (ITHub), propus de Universitatea de Stat din Moldova în cadrul Proiectului „ÎNVĂȚĂMÂNTUL SUPERIOR DIN MOLDOVA” (PÎSM), Programul de Îmbunătățire a Învățământului Superior (PÎÎS) se înscrie în obiectivele Guvernului Republicii Moldova, Ministerului Educației și Cercetării, de suport suplimentar pentru pregătirea specialiștilor în domeniul ingineresc prin conlucrare mai bună instituției de învățământ superior cu cerințele pieţei forței de muncă, precum şi să creeze mecanisme care să sporească șansele de angajare ale absolvenților instituțiilor de învățământ superior pe piața muncii națională și internațională.

Obiectivul general al subproiectului constă în asigurarea sustenabilităţii studiilor universitare, la ciclul II, masterat, domeniul Tehnologi ale Informației și comunicațiilor (061), oferite de Universitatea de Stat din Moldova.

Subproiectul propus este orientat spre atingerea a următoarelor obiective specifice după cum urmează:

1. Modernizarea procesului educațional în domeniul TIC prin actualizarea cursurilor existente și lansarea unor cursuri noi; dezvoltarea unui program nou de master, orientat către studiul și formarea specialiștilor pentru dezvoltarea tehnologiilor informaționale în cloud;

2. Modernizarea infrastructurii digitale universitare în corelație cu noile programe;

3. Promovarea programelor TIC existente / noi pentru atragerea la studii, și ulterior în câmpul muncii, a unui număr mai mare de elevi / studenți; organizarea activităților de promovare; dezvoltarea platformei de promovare, inclusiv pentru urmărirea traseelor profesionale ale absolvenților.

4. Consolidarea cooperării cu angajatorii pentru a creşte capacitatea de absorbţie a absolvenţilor programelor de piaţa muncii.

Serviciile de consultanță includ elaborarea platformei Web a subproiectului, a conținuturilor specifice, inclusiv prelucrarea materialelor multimedia pentru diseminarea programului ”Inteligența Artificială și Data Science”, pentru ciclul II, masterat. Timpul alocat pentru realizarea sarcinii este de 5 luni calendaristice, cu data estimativă de începere a activităților din 01 iunie 2024.

Termenii de referință (TOR) sunt anexați la prezenta cerere de exprimare a interesului sau pot fi găsite pe următorul site web  https://usm.md/?p=28654

Universitatea de Stat din Moldova invită consultanții eligibili ("Consultanți") să își exprime interesul pentru prestarea serviciilor de elaborare a conținuturilor, platformei Web, și prelucrare a materialelor multimedia pentru diseminarea programului de master ”Inteligența Artificială și Data Science”.

Consultanții interesați vor expedia informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta Serviciile de consultanță pentru elaborarea conținuturilor, platformei Web, și prelucrarea materialelor multimedia pentru diseminarea programului ”Inteligența Artificială și Data Science”.

Consultantul care urmează să fie selectat trebuie să dețină următoarele calificări:

  • Studii, cel puțin nivelul 7 ISCED (ciclul II, masterat în domeniul:Informatică / Tehnologia Informației sau domenii conexe;
  • Experiență în domeniul: Informatică / Tehnologia Informației sau domenii conexe, nu mai puțin de 5 ani;
  • Experiență în proiectarea și dezvoltarea produselor software web, nu mai puțin de 5 ani;
  • Experiență practică (elaborare structură, design, programare front-end, programare back-end, criptare și securizare conținuturi, organizare acces restricționat) în domeniul Informatică / Tehnologia Informației sau domenii conexe sau domenii conexe, nu mai puțin de 5 ani;
  • Experiență în integrare în produsele web a Sistemelor de management a conținuturilor educaționale (LCMS) și Sistemelor de management a proceselor educaționale (LMS) sau a sistemelor integrate (LCMS + LMS)
  • Dispune de certificări naționale / internaționale în domeniul gestionării Sistemelor de management a conținuturilor educaționale (LCMS) și Sistemelor de management a proceselor educaționale (LMS) sau a sistemelor integrate (LCMS + LMS);
  • Cunoștințe excelente de limbă română (atât scrisă cât și vorbită) și una din limbi de circulație internațională la nivel de percepție și traducere a textului din domeniu;
  • Cunoștințe excelente în tehnoredactare (MS OFFICE, InDesign, sau sisteme echivalente)
  • Cunoștințe excelente în editarea multimedia (sunet, video, imagini)
  • Experiență de elaborare a testelor pentru evaluări asistate de calculator

Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din "Regulamentul privind achizițiile pentru debitorii IPF" iulie 2016, revizuite în noiembrie 2017 și august 2018 ("Regulamentul privind achizițiile publice"), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese.

Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda "Selecția competitivă deschisă a consultanților individuali" prevăzută în Regulamentul privind achizițiile.

Informații suplimentare pot fi obținute la adresa de mai jos: de luni până vineri, în intervalul orelor 8.00-16.00, str. A. Mateevici, 60, blocul Central, of. 109, Chișinău, Republica Moldova; tel. +373 022 241 240, persoana de contact: Doina Cercel, email: achizitii.bm@usm.md.

Cererile ar trebui să includă scrisoarea de exprimare a interesului, CV și scrisori de recomandare aferente, dacă există.

Propunerile trebuie să fie expediate la adresa de mai jos (personal, sau prin poștă, sau prin fax, sau prin e-mail) până la data de: 31.05.2024, ora 15:00, (ora locală a Moldovei), indicând titlul sarcinii pentru care se aplică.

Adresa: str. A. Mateevici, 60, Universitatea de Stat din Moldova, Chișinău, Republica Moldova

Tel/fax: +373 022 241 240

E-mail: achizitii.bm@usm.md.

 

 

SEMNĂTURA MANAGERULUI DE PROIECT

 

NUME PRENUME___________________SERGIU CORLAT