Ministerul Educației

Guvernul Republicii Moldova
A A A

Ministerul Educației continuă să dezvolte noi curricula în învățământul profesional tehnic

Published on: Thu, 03/30/2017 - 13:29

Circa 100 de profesori delegați din partea Centrelor de Excelență, colegiilor și școlilor profesionale din țară au participat joi, 30 martie, în cadrul unui nou atelier de instruire privind elaborarea curriculumului în învățământul profesional tehnic, organizat de Ministerul Educației (ME), cu sprijinul Proiectului de Asistență Tehnică al UE. Scopul atelierului a fost de a ghida participanții în procesul de elaborare a noilor curricula la meserii și specialități, axate pe dezvoltarea competențelor relevante pentru piața muncii.

 

Silviu Gîncu, Șeful Direcției învățământ secundar profesional și mediu de specialitate la ME, a menționat că procesul de elaborare a noilor curricula vine să uniformizeze toate curricula la specialitățile și meseriile predate în învățământul profesional tehnic, astfel încât elevii să dețină în final același set de competențe profesionale solicitate astăzi la locul de muncă.

 

“Suntem în plin proces de reformă al învățământului profesional tehnic, ce și-a propus să îmbunătățească calitatea educației în acest domeniu. Un element important al reformei este elaborarea de noi curricula, axate pe dezvoltarea competențelor solicitate pe piața muncii. Mizăm pe profesionalismul și mobilizarea cadrelor didactice pentru a obține rezultatele dorite”, a menționat Silviu Gîncu.

 

În procesul de elaborare a noilor curricula cadrele didactice responsabile sunt ghidate de către un expert național angajat cu sprijinul Proiectului de Asistență Tehnică al UE, care vizitează instituțiile de învățământ, evaluează documentele curriculare și oferă expertiză pentru îmbunătățirea lor.

 

“În dezvoltarea curriculară trebuie să avem un management eficient, structură, responsabilități clare și mecanisme de raportare. Cadrele didactice responsabile de elaborarea curricula în instituțiile de învățământ trebuie să coordoneze acest proces în cadrul comunităților metodice și să asigure un proces de lucru eficient”, a precizat expertul național, Anatol Gremalschi.

 

Elaborarea noilor curricula în ÎPT reprezintă o premieră pentru Republica Moldova, fiind parte a reformei învățământului profesional tehnic, desfășurată de Ministerul Educației cu sprijinul Uniunii Europene, în conformitate cu Codul Educației al Republicii Moldova și Strategia de dezvoltare a învățământului profesional tehnic pentru anii 2013-2020.

 

Pe parcursul anului 2016 au fost elaborate circa 25 de curricula la specialități și nouă la meserii, obiectivul final al Ministerului Educației fiind elaborarea noilor curricula la toate meseriile și specialitățile predate în învățământul profesional tehnic.