Ministerul Educației

Guvernul Republicii Moldova
A A A

Cadrul de referință al Curriculumului Național a fost discutat la Bălți

Published on: Mon, 04/10/2017 - 09:46

O nouă rundă de discuții privind proiectul Cadrului de referință al Curriculumului Național și modelele de Plan-cadru pentru învățământul primar, gimnazial și liceal a fost organizată în municipiul Bălți, în incinta Liceului Teoretic ,,Mihai Eminescu”.

 

La eveniment au participat 105 persoane din 13 raioane ale zonei de Nord. În cele trei ateliere organizate au fost implicați experți din domeniul educației, autori de curriculum și de ghiduri metodice, reprezentanți ai organelor locale de specialitate în domeniul învățământului, profesori universitari, cadre didactice și de conducere din instituțiile de învățământ general, părinți și elevi.

 

În cadrul discuțiilor elevii au avut posibilitatea să-și expună părerile cu referire la curricula disciplinare actuale, gradul de complexitate avansat al unor materii de studiu, dar și necesitatea examinării de către Ministerul Educației a micșorării numărului de ore obligatorii la ciclul liceal și libertatea selectării orelor opționale în conformitate cu profilul ales.

 

,,Școala ne permite să ne expunem dar numărul de discipline obligatorii ramâne a fi mare, în special la liceu. La liceu ne trebuie mai multă specializare. Dorim să avem mai multe ore opționale și mai puține ore obligatorii. Chiar și cele de profil, o mare parte din ele, trebuie puse la alegere”, a precizat unul dintre elevi. 

 

Menționăm că, discuțiile publice sunt organizate în parteneriat cu Institutul de Politici Publice în cadrul Proiectului "Consolidarea colectivităţilor şcolare: creşterea rolului părinţilor şi comunităților în guvernarea educaţiei", implementat cu suportul financiar al Programului de Sprijinire a Educaţiei al Fundaţiilor pentru o Societate Deschisă în cadrul Programului Buna Guvernare al Fundaţiei Soros-Moldova". 

 

Consultările publice continuă, iar spre sfârșitul lunii aprilie, membrii Grupului de lucru vor organiza mese rotunde privind propunerile și sugestiile de îmbunătățire a proiectele documentelor care urmează a fi înaintate spre aprobare la Consiliul Național pentru Curriculum.