Ministerul Educației

Guvernul Republicii Moldova
A A A

Au demarat consultările publice privind proiectul noii metodologii de salarizare în învățământul general

Published on: Thu, 04/20/2017 - 17:12

Ministerul Educației a demarat runda de discuții publice cu managerii și cadrele didactice de la licee, gimnazii și grădinițe, privind proiectul noii metodologii de salarizare a personalului din instituțiile de învățământ general. Prima întrunire a avut loc astăzi, la Chișinău, la ea participând reprezentanți ai instituțiilor preuniversitare din sectorul Buiucani și Botanica.

 

Prezentă la eveniment, Corina Fusu, ministru al educației, a accentuat necesitatea revizuirii actualului sistem de remunerare a angajaților din sistemul educațional: ”Scopul formulei propuse de Ministerul Educației este să creștem salariile prin eficientizarea cheltuielilor. Vă asigur că echipa guvernamentală a depus și va depune în continuare eforturi pentru a readuce valoarea și prestigiul profesiei de pedagog”.

 

Viceministrul Elena Cernei a făcut o prezentare detaliată a recomandărilor experților internaționali, încurajându-i pe reprezentanții instituțiilor de învățământ să își expună opinia și să înainteze propuneri, în scris, Ministerului Educației.

 

Participanții la întrunire au fost interesați de indicatorii de performanță în baza cărora va fi calculat salariul, referindu-se inclusiv la numărul de elevi în clasă, gradul didactic, formarea continuă, numărul de ore predate de cadrul didactic etc.

 

Directorii instituțiilor de educație timpurie au adresat întrebări privind remunerarea educatorilor cu același nivel de calificare, dar cu diferit număr de grupe. Ei au propus ca educatorii să beneficieze de concedii similare cu cele ale pedagogilor – 62 de zile. De asemenea, au dorit să știe dacă salariul managerului va varia în funcție de numărul de angajați ai instituției pe care o conduce.

 

Participanții la ședință s-au referit și la alte subiecte, precum stabilirea statelor de personal și a atribuțiilor de serviciu, formarea continuă a cadrelor didactice. Deși în Codul muncii și în Codul educației sunt stipulate condițiile și obligativitatea dezvoltării profesionale, unii pedagogi susțin că achită din propriul buzunar participarea la cursuri. În acest context, a fost subliniată necesitatea respectării cadrului normativ în vigoare, care prevede că cel puțin 2% din fondul de salarizare al instituției trebuie să fie utilizat pentru formarea profesională a personalului.

 

Reamintim că noua metodologie de salarizare în învățământul general va pune accent pe dezvoltarea personală și profesională a cadrelor, motivându-le să atingă performanțe pe întreaga durată a activității în domeniu. Astfel, eforturile fiecărui angajat din sistemul educațional își vor găsi reflectarea în cuantumul salariului primit.

 

Următoarele ședințe de consultări publice vor fi organizate cu reprezentanții instituțiilor de învățământ preuniversitar din sectoarele Centru, Râșcani și Ciocana, iar pe parcursul lunii mai vor avea loc întruniri și în raioanele republicii.